سفر

شاندرمن کجاست و چه جاذبه هایی دارد ؟

نگین سبز تالش

شاندرمن کجاست ؟

شاندرمن، شهرستانی کوهستانی و جنگلی در غرب استان گیلان، ایران، که به عنوان “بهشت گمشده ایران” و “شهر آبشارها” شناخته می‌شود، مقصدی رؤیایی برای طبیعت‌گردان و عاشقان سرسبزی شمال کشور است. این منطقه سرشار از مناظر طبیعی بکر و دست نخورده، از جمله جنگل های انبوه، کوه های سر به فلک کشیده، دشت های ییلاقی، رودخانه های خروشان و آبشارهای متعدد، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

شاندرمن یکی از 10 مکان دیدنی سرسبز ایران است که هر گردشگری را به سمت خودش جذب می کند.

مردم شاندرمن به خونگرمی و مهمان نوازی مشهور هستند. آنها مردمی ساده و صمیمی هستند. آنها زندگی روستایی آرامی را دنبال می‌کنند و از تجملات و زرق و برق دنیا دوری می‌کنند.

دامدادری و کشاورزی در شاندرمن

دامدادری و کشاورزی در شاندرمن
دامدادری و کشاورزی در شاندرمن

مردم شاندرمن دردامداری و کشاورزی مشغول به کار هستند و هر ساله از محصولات برنج خودشان برداشت می کنند و با پرورش گاو و گوسفند به امرار معاش خود می پردازند. البته شغل های دیگری نیز در شهر شاندرمن رواج دارد.

جاذبه های شاندرمن :

جاذبه های شاندرمن
جاذبه های شاندرمن
  • طبیعت بکر و دست‌نخورده : شاندرمن با برخورداری از جنگل های راش، ممرز، توسکا و هیرکانی، ییلاقات سرسبز و کوهستانی، رودخانه‌های خروشان و آبشارهای متعدد، بهشت طبیعت‌گردان است. از جمله جاذبه های طبیعی این منطقه می‌توان به ییلاق شالدره، ییلاق اسطلخ سر، آبشار وزن، آبشار لوشان، غار لیسار، رودخانه مرغک و پل چوبی شاندرمن اشاره کرد.
  • روستاهای سنتی: شاندرمن متشکل از ده‌ها روستای سنتی و بکر است که هر کدام جاذبه‌های خاص خود را دارند. از جمله این روستاها می‌توان به روستای توسه سرا، روستای خرفه کوره، روستای سیاه مرد، روستای گیلده و روستای میرمحله اشاره کرد.
  • غذاهای محلی: شاندرمن به خاطر غذاهای محلی خوشمزه و لذیذش معروف است. از جمله این غذاها می‌توان به کباب های تالشی و محلی، میرزاقاسمی، آش ترش و … اشاره کرد.
  • غار آویشو یکی از بزرگترین غارهای طبیعی ایران است که در شاندرمن واقع شده است. این غار دارای قندیل‌ها و استالاگمیت‌های بسیار زیبایی است.
  • پنجشنبه بازار شاندرمن : پنجشنبه بازار شاندرمن یکی از بزرگترین بازارهای محلی استان گیلان است که در هر پنجشنبه برگزار می‌شود. در این بازار انواع محصولات محلی مانند میوه، سبزی، لبنیات، صنایع دستی و … به فروش می‌رسد.
  • امامزاده شفیع در شاندرمن : یک روستای ییلاقی با آب و هوای بسیار مطبوع و دل چسب که حتما باید یکبار از این محل دیدن فرمایید.

سفر به شاندرمن :

سفر به شاندرمن
سفر به شاندرمن

شاندرمن یکی از توابع شهرستان ماسال در استان گیلان است که به خاطر طبیعت بکر و ییلاقات سرسبز به نگین سبز گیلان معروف است.

شاندرمن در استان گیلان، در 25 کیلومتری غرب شهرستان ماسال و 40 کیلومتری شمال شرقی فومن واقع شده است. دسترسی به شاندرمن از طریق راه های مختلفی امکان‌پذیر است:

  • از تهران : برای رفتن از تهران به شاندرمن می‌توانید از طریق جاده کرج – قزوین – رشت به رشت بروید و سپس از طریق جاده رشت – فومن – شاندرمن به شاندرمن برسید. این مسیر حدود 500 کیلومتر است و حدود 5 تا 6 ساعت زمان می‌برد.
  • از اصفهان:برای رفتن از اصفهان به شاندرمن می‌توانید از طریق جاده اصفهان – شهرکرد – رشت به رشت بروید و سپس از طریق جاده رشت – فومن – شاندرمن به شاندرمن برسید. این مسیر حدود 700 کیلومتر است و حدود 10 تا 11 ساعت زمان می‌برد.

بهترین زمان سفر به شاندرمن :

بهترین زمان سفر به شاندرمن به سلیقه شما بستگی دارد. اگر به دنبال آب و هوای خنک و مطبوع هستید، بهار و تابستان فصل های ایده‌آلی برای سفر به این منطقه هستند. در پاییز، شاندرمن رنگ های زیبایی به خود می‌گیرد و طبیعت آن در این فصل بسیار دیدنی است. زمستان شاندرمن سرد است و اگر به دنبال تجربه تفریحات زمستانی و کمپ هستید، این فصل می‌تواند برای شما مناسب باشد.

اقامت در شاندرمن :

شاندرمن دارای انواع مختلف اقامتگاه، از جمله هتل‌ها، اقامتگاه های بوم‌گردی، ویلاها و خانه‌های روستایی است. شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود، محل اقامت مناسب را انتخاب کنید.

شاندرمن با طبیعت بکر و دست‌نخورده، ییلاقات سرسبز، آبشارهای متعدد و مردمی خونگرم، مقصدی ایده‌آل برای سفر و تفریح است. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و خاطره‌انگیز در شمال ایران هستید، شاندرمن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

سوالات متداول

شاندرمن کجاست؟

شاندرمن شهرستانی کوهستانی و جنگلی در غرب استان گیلان، ایران است. این شهر به عنوان “بهشت گمشده ایران” و “شهر آبشارها” شناخته می‌شود.

چرا شاندرمن بهشت گمشده ایران نامیده می‌شود؟

شاندرمن به دلیل برخورداری از مناظر طبیعی بکر و دست‌نخورده، از جمله جنگل های انبوه، کوه های سر به فلک کشیده، دشت های ییلاقی، رودخانه های خروشان و آبشارهای متعدد، بهشت طبیعت‌گردان است.

اقامت در شاندرمن چگونه است؟

شاندرمن دارای انواع مختلف اقامتگاه، از جمله هتل‌ها، اقامتگاه های بوم‌گردی، ویلاها و خانه‌های روستایی است. شما می‌توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود، محل اقامت مناسب را انتخاب کنید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا