سفر

روستای برنت کجاست؟

نگین ییلاقات مازندران

روستای برنت کجاست ؟

روستای برنت، گوهر ییلاقات مازندران، در دل کوه‌های البرز و در جنوب غربی شهرستان سوادکوه واقع شده است. این روستای کهن با قدمتی 2 الی 3 هزار ساله، بهشت طبیعت‌گردان و عاشقان آرامش است. برنت با داشتن آب و هوایی خنک و مطبوع در تابستان، مناظر کوهستانی و جنگلی بکر، چشمه‌های جوشان و یخچال‌های طبیعی، و مردمی خونگرم و مهمان‌نواز، هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند.

مردم روستای برنت، همانند دیگر مردم مازندران، به گرمی و مهمان‌نوازی معروف هستند. آنها با آغوش باز از گردشگران استقبال می‌کنند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا اقامتی خوش و خاطره‌انگیز برای آنها رقم بزنند.

مردم برنت به زبان مازنی صحبت می‌کنند و به فرهنگ و اصول خود پایبند هستند. آنها در اعیاد و جشن‌های مختلف، مانند نوروز، یلدا و عید قربان، گرد هم می‌آیند و به شادمانی و پایکوبی می‌پردازند. یکی از بارزترین ویژگی‌های مردم برنت، عشق و احترام آنها به طبیعت است. آنها از طبیعت به عنوان موهبتی الهی محافظت می‌کنند و از آن به بهترین نحو استفاده می‌کنند.

شغل اصلی مردم برنت، کشاورزی و دامپروری است. آنها در زمین‌های کشاورزی خود، به کشت گندم، جو، برنج و انواع صیفی‌جات می‌پردازند و در دامداری خود نیز به پرورش گاو، گوسفند و مرغ مشغول هستند. زنان و مردان برنت در صنایع دستی نیز مهارت دارند. آنها در بافت قالی، گلیم، جاجیم و سبدهای حصیری تبحر دارند و این محصولات را به عنوان سوغات به گردشگران عرضه می‌کنند.

جاذبه های طبیعی روستای برنت

جاذبه های طبیعی روستای برنت
جاذبه های طبیعی روستای برنت
  • طبیعت بکر و دست نخورده : برنت با داشتن جنگل‌های انبوه، مراتع سرسبز، رودخانه‌های خروشان و کوه‌های مرتفع، یک مقصد ایده‌آل برای طبیعت‌گردی و کوهنوردی است.
  • چشمه‌های جوشان و یخچال‌های طبیعی: در برنت چشمه‌های جوشان متعددی وجود دارد که از دل کوه‌ها سرچشمه می‌گیرند و آبی خنک و گوارا را به گردشگران هدیه می‌کنند. همچنین یخچال‌های طبیعی برنت، که در ارتفاعات بالاتر روستا قرار دارند، منظره‌ای منحصر به فرد و چشم‌نواز را به وجود آورده‌اند.
  • غارها: در اطراف روستای برنت غارهای متعددی وجود دارد که می‌توان از آنها بازدید کرد.
  • حیات وحش: در جنگل های برنت حیوانات وحشی مختلفی مانند گراز، خرگوش، روباه و شغال زندگی می‌کنند.

جاذبه های تاریخی و فرهنگی روستای برنت :

  • آثار باستانی: در اطراف روستای برنت آثار باستانی متعددی مانند قبرهای گبری و بقایای قلعه‌های قدیمی وجود دارد.
  • بافت سنتی روستا: روستای برنت دارای بافتی سنتی و قدیمی است و خانه‌های آن از خشت و چوب ساخته شده‌اند.
  • آداب و رسوم: مردم برنت به آداب و رسوم خود پایبند هستند و مراسم مختلفی مانند نوروز، یلدا و عید قربان را با شکوه و جلال برگزار می‌کنند.
  • صنایع دستی: زنان و مردان برنت در بافت قالی، گلیم، جاجیم و سبدهای حصیری مهارت دارند.

بهترین زمان سفر به روستای برنت

بهترین زمان سفر به روستای برنت، فصل بهار و تابستان است. در این فصل‌ها آب و هوا خنک و مطبوع است و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد.

اقامت در روستای برنت

در روستای برنت اقامتگاه‌های مختلفی مانند هتل، اقامتگاه بوم‌گردی و ویلا وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

نکات سفر به روستای برنت

  • قبل از سفر به روستای برنت، از وضعیت آب و هوا و جاده‌ها مطلع شوید.
  • لباس و کفش مناسب برای پیاده‌روی و کوهنوردی به همراه داشته باشید.
  • کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه را فراموش نکنید.
  • در هنگام بازدید از غارها و مکان‌های تاریخی، به نکات ایمنی توجه کنید.
  • به حفظ محیط زیست احترام بگذارید و از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنید.

روستای برنت منتظر شماست تا با طبیعت بکر و مردمی خونگرم خود، خاطره‌ای خوش برایتان رقم بزند.

اگر به دنبال سفری آرامش‌بخش و خاطره‌انگیز هستید، روستای برنت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این روستا می‌توانید از طبیعت بکر و مردمی مهمان‌نواز لذت ببرید و با فرهنگ اصیل مازندران آشنا شوید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا