سفر

شهر رودبار چه جاذبه هایی دارد ؟

سرزمین زیتون، چشمه ها و تاریخ

شهر رودبار

رودبار، شهرستانی در جنوب غربی استان گیلان، ایران، که به خاطر طبیعت بکر، چشمه های متعدد، باغ های زیتون و تاریخ کهن خود مشهور است. مرکز این شهرستان، شهر رودبار است که در 60 کیلومتری شهر رشت قرار دارد و برای سفر به رودبار از رشت حتما از این مسیر عبور کنید.

شهر رودبار دارای تاریخ و فرهنگ غنی است. در این شهرستان می توانید از آثار باستانی مانند قلعه های قدیمی، پل‌ها و کاروانسراها دیدن کنید. مردم رودبار به مهمان نوازی و خونگرمی معروف هستند و به فرهنگ و سنت‌های خود بسیار پایبند هستند.

جاذبه های گردشگری شهر رودبار :

جاذبه های گردشگری شهر رودبار
جاذبه های گردشگری شهر رودبار
  • طبیعت: رودبار بهشتی برای طبیعت گردان است. از کوه ها و جنگل های سرسبز گرفته تا دشت‌ها و رودخانه‌های خروشان
  • جنگل های راش لیسار: انبوه درختان راش و صدای پرندگان، مکانی آرام برای پیاده‌روی و لذت بردن از طبیعت
  • غار کریسکان: غاری زیبا با تالارها و استالاکت‌های منحصر به فرد
  • رودخانه سفیدرود: طولانی‌ترین رودخانه ایران که از میان رودبار عبور می‌کند و فرصتی عالی برای قایق‌سواری و ماهیگیری فراهم می‌کند
  • چشمه ها: رودبار به خاطر چشمه‌های متعدد و آب‌های معدنی خود مشهور است. از جمله چشمه‌های معروف این شهرستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چشمه سوبلاغ: چشمه‌ای با آب خنک و گوارا که در دل جنگل قرار دارد
چشمه قلاچای: چشمه‌ای با خواص درمانی که برای بیماری‌های گوارشی مفید است
چشمه شابیل: چشمه‌ای مقدس که مورد احترام مردم محلی است

ییلاقات رودبار

ییلاقات رودبار به خاطر طبیعت بکر و آب و هوای خنک خود در فصل گرم سال، از جمله مقاصد محبوب گردشگری در ایران هستند. در اینجا به برخی از زیباترین ییلاقات رودبار اشاره می‌کنم:

  1. ییلاق داماش : این ییلاق در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا قرار دارد و به خاطر مراتع سرسبز، جنگل های انبوه و چشمه‌های متعدد مشهور است.
  2. ییلاق سلانسر : این ییلاق در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا قرار دارد و به خاطر چشم‌اندازهای پانورامای خود از کوه‌ها و دشت‌ها مشهور است.
  3. ییلاق سوبات : این ییلاق در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار دارد و به خاطر دریاچه سوبات، غار گاربن و آبشار لار چشمه مشهور است.
  4. ییلاق جیرنده : این ییلاق در ارتفاع 1600 متری از سطح دریا قرار دارد و به خاطر باغ‌های فندق، چشمه‌های آب گرم و غار درفک مشهور است.
  5. قله درفک : بلندترین قله استان گیلان با ارتفاع ۲۷۰۰ متر از سطح دریا در شهرستان رودبار واقع شده است. این قله در رشته‌کوه البرز مرکزی قرار دارد و از جمله مقاصد محبوب کوهنوردی و طبیعت‌گردی در ایران است.

بهترین زمان سفر به ییلاقات رودبار بهار و تابستان است. در این فصل ها هوا خنک و دلپذیر است و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد

غذا در شهر رودبار :

غذا در شهر رودبار
غذا در شهر رودبار

غذاهای محلی رودبار بسیار خوشمزه و متنوع هستند. از جمله غذاهای معروف این شهرستان می‌توان به شامی رودباری اشاره کرد که یکی از خوشمزه ترین شامی رودباری را رستورانی در ورودی شهر رودبار به نام رستوران سرچشمه طبخ می کند که اگر به این شهر گذری داشتید حتما از این غذاب لذیذ در این رستوران لذت ببرید. قابل ذکر است در رودبار رستوران های متعددی با انواع غذاهای محلی وجود دارد.

از سوغاتی های معروف رودبار نیز می توان به زیتون های خوش طعم آن اشاره کرد.

اقامت در رودبار :

در رودبار اقامتگاه های بسیار زیادی وجود ندارد تعداد اقامتگاه در این شهر محدود است، اگر می خواهید اقامت در ییلاقات رودبار را تجربه کنید کمپینگ بهترین گزینه است.

نکات سفر به رودبار :

  • برای سفر به رودبار باید لباس مناسب فصل را به همراه داشته باشید.
  • اگر قصد دارید به کوهنوردی بروید، حتماً از یک راهنمای محلی کمک بگیرید.
  • قبل از سفر، از وضعیت آب و هوا مطلع شوید.
  • به فرهنگ و رسوم مردم محلی احترام بگذارید.

شهر رودبار و ییلاقات آن مقصدی عالی برای سفر و تفریح است. با سفر به این شهرستان می توانید از طبیعت بکر، چشمه های متعدد، باغ های زیتون و تاریخ کهن آن لذت ببرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا