سفر

سفر به رامسر + جاهای دیدنی

عروس مازندران

سفر به رامسر

رامسر، شهرستانی در استان مازندران ایران است که به دلیل زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری متعدد، به عروس مازندران معروف است. این شهر در غرب مازندران و در کنار دریای خزر واقع شده است و از شمال به دریای خزر، از شرق به جواهرده، از جنوب به سادات‌شهر و از غرب به تنکابن محدود می‌شود. سفر به رامسر یک تجربه ی لذت بخش و فراموش نشدنی محسوب می شود.

بهترین زمان سفر به رامسر :

بهترین زمان سفر به رامسر از نظر آب و هوایی، فصل بهار و اوایل پاییز است. در این فصل ها هوا خنک و مطبوع است و می توانید از طبیعت سرسبز و مناظر زیبا لذت ببرید.

مسیرهای دسترسی به رامسر :

مسیر اول : آزاد راه تهران شمال بعد از گذشتن از چالوس مسیر رامسر

مسیر دوم : جاده چالوس (جاده قدیمی)

مسیر سوم : حرکت از رشت به سمت رامسر و طی کردن شهرهای رودسر و لاهیجان و رسیدن به رامسر زیبا

فاصله ی تهران تا رامسر از آزاد راه تهران شمال حدود 220 کیلومتر و تقریبا 3 ساعت و نیم زمان می برد.

فاصله ی تهران تا رامسر از جاده چالوس حدود 300 کیلومتر و تقریبا 4 ساعت و نیم زمان می برد.

فاصله رشت تا رامسر حدود 120 کیلومتر است که تقریبا 2 ساعت زمان میبرد.

جاذبه های گردشگری رامسر:

جاذبه های گردشگری رامسر
جاذبه های گردشگری رامسر
  • جنگل دالخانی: این جنگل یکی از زیباترین جنگل های شمال ایران است. جنگل دالخانی دارای درختان بلند و انبوه، رودخانه های خروشان و آبشارهای زیبا است.
  • تله کابین رامسر: این تله کابین شما را به ارتفاعات جنگل دالخانی می برد و منظره ای زیبا از جنگل، دریا و کوه ها را ارائه می دهد.
  • کاخ رامسر: این کاخ در دوران پهلوی ساخته شده است و به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.
  • بوستان ملی رامسر: این بوستان دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری است و مکانی عالی برای پیاده روی و تفریح است.
  • آبشارهای رامسر: رامسر دارای آبشارهای متعددی مانند آبشار صفارود، آبشار جواهرده و آبشار رامسر است.
  • غارهای رامسر: رامسر دارای غارهای متعددی مانند غار گربه، غار دانیال و غار بادمجون است.

اقامت در رامسر:

اقامت در رامسر:
اقامت در رامسر:

رامسر دارای هتل ها، ویلاها و اقامتگاه های بومگردی متعددی است که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

  • هتل ها: رامسر دارای هتل های متعددی در سطوح مختلف کیفی و قیمتی است. هتل های رامسر معمولاً در مرکز شهر یا در نزدیکی ساحل واقع شده اند. هتل رامسر (هتل بزرگ آزادی): این هتل 5 ستاره با سابقه ای دیرینه، از جمله مجلل ترین هتل های رامسر به شمار می آید. هتل رامسر در موقعیتی ممتاز و مشرف به دریای خزر واقع شده و از امکانات رفاهی کاملی مانند استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزشی، رستوران و کافی شاپ برخوردار است.
  • ویلاها: ویلاها گزینه ای عالی برای خانواده ها و گروه های بزرگ هستند. ویلاها معمولاً در مناطق جنگلی یا ساحلی واقع شده اند.
  • اقامتگاه های بومگردی: اقامتگاه های بومگردی گزینه ای عالی برای تجربه زندگی روستایی هستند. اقامتگاه های بومگردی معمولاً در روستاهای اطراف رامسر واقع شده اند.
  • آبگرم صفارود: این آبگرم در ۲۰ کیلومتری جنوب رامسر واقع شده است و دارای حوض آبگرم بزرگی است که برای همه مناسب است. آب این چشمه خاصیت ضد سردرد، میگرن و بی‌خوابی دارد.

چشمه آبگرم در رامسر :

چشمه آبگرم در رامسر :
چشمه آبگرم در رامسر :

رامسر، شهر معروف به مهد آبگرم‌های ایران، دارای چشمه‌های آبگرم متعددی است که هر کدام خواص درمانی منحصر به فردی دارند. آب این چشمه‌ها از دل کوه‌های البرز جوشیده و به دلیل دارا بودن مواد معدنی فراوان برای سلامتی بسیار مفید است.

برخی از معروف‌ترین آبگرم‌های رامسر عبارتند از:

  • آبگرم سادات محله: این آبگرم در ۵ کیلومتری جنوب رامسر واقع شده است و دارای دو حوض آبگرم مجزا برای آقایان و خانم‌ها است. آب این چشمه خاصیت ضد رماتیسم، آرتروز و درد مفاصل دارد.
  • آبگرم کش و سنگ بنه: این آبگرم در ۱۲ کیلومتری جنوب رامسر واقع شده است و دارای دو حوض آبگرم مجزا برای آقایان و خانم‌ها است. آب این چشمه خاصیت ضد پوکی استخوان، بیماری‌های پوستی و تنفسی دارد.
  • آبگرم هتل رامسر: این آبگرم در هتل رامسر واقع شده است و دارای امکانات رفاهی کاملی از جمله استخر، سونا، جکوزی و سالن ماساژ است. آب این چشمه خاصیت ضد استرس، خستگی و افسردگی دارد.

نکات سفر به رامسر :

  • قبل از سفر، محل اقامت خود را رزرو کنید. رامسر در فصل های بهار و تابستان بسیار شلوغ است و ممکن است پیدا کردن محل اقامت مناسب دشوار باشد.
  • لباس مناسب با خود ببرید. آب و هوای رامسر در فصل های مختلف متفاوت است. در فصل های بهار و پاییز، لباس های خنک و در فصل های زمستان و پاییز، لباس های گرم با خود ببرید.
  • از کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. آفتاب رامسر در فصل های گرم سال می تواند بسیار سوزان باشد.
  • به طبیعت احترام بگذارید و زباله های خود را در سطل های زباله قرار دهید.

امیدوارم از سفر خود به رامسر لذت ببرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا