سفر

عجیب ترین مکان های دیدنی ایران !

به عجایب دیدنی ایران سفر کنید!

عجیب ترین مکان های دیدنی ایران !

عجایب دیدنی ایران!

ایران سرزمینی پهناور با تنوع اقلیمی و جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر است. در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، طبیعت شگفت‌انگیز و گاه عجیب و غریب ایران نیز هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

اگر به دنبال سفری هیجان‌انگیز و متفاوت هستید، این مقاله را دنبال کنید تا با تعدادی از عجیب ترین مکان های دیدنی ایران آشنا شوید.

10 مورد از عجیب ترین مکان های دیدنی ایران:

  1. قبرستان سفیدچاه : در استان خراسان رضوی، با قبرهایی که به جای سنگ قبر، با مجسمه‌های عجیب و غریب تزئین شده‌اند.قبرستان سفیدچاه در روستای سفیدچاه در استان خراسان رضوی واقع شده است. این قبرستان به دلیل وجود مجسمه‌های عجیب و غریب بر روی قبرها، به یکی از عجیب ترین مکان های دیدنی ایران تبدیل شده است. این مجسمه‌ها که توسط خود اهالی روستا ساخته شده‌اند، نمادی از شغل، علایق و یا آرزوهای فرد متوفی هستند.
  2. روستای دوقلوها : روستای دوقلوها در استان هرمزگان واقع شده است. این روستا به دلیل تولد دوقلوهای زیاد، به روستای دوقلوها معروف شده است. تحقیقات نشان داده است که احتمال تولد دوقلو در این روستا 10 برابر بیشتر از سایر نقاط ایران است.
  3. جنگل جیغ: در استان مازندران، جنگلی با درختان کهنسال و صدای جیغ مانند باد که در آن می‌پیچد.این جنگل به دلیل صدای جیغ مانند باد که در آن می‌پیچد، به جنگل جیغ معروف شده است. گفته می‌شود که این صدا به دلیل عبور باد از میان درختان کهنسال و انبوه جنگل ایجاد می‌شود.
  4. باغ سنگی: در استان کرمان، باغی که توسط یک مرد روستایی به نام درویش خان اسفندیاری با سنگ‌های تراشیده شده ساخته شده است. درویش خان این باغ را در طول 40 سال و با استفاده از ابزارهای ساده ساخته است.
  5. مثلث برمودای ایران: در استان فارس، منطقه‌ای که به دلیل ناپدید شدن‌های مرموز، به مثلث برمودای ایران معروف شده است. این منطقه به دلیل ناپدید شدن‌های مرموز، به مثلث برمودای ایران تشبیه شده است
  6. ونیز ایران: در استان خوزستان، روستایی که در میان تالاب شادگان قرار گرفته و رفت و آمد در آن با قایق انجام می‌شود.
  7. روستای درک: در استان سیستان و بلوچستان، روستایی با ساحلی شنی و صخره‌ای که به دلیل برخورد امواج به صخره‌ها، صدای طبل می‌ دهد.
  8. روستای کندوان: در استان آذربایجان شرقی، روستایی با خانه‌های صخره‌ای که به کندوی عسل شبیه هستند.
  9. گنبد نمکی جاشک: در استان بوشهر، گنبدی نمکی با ارتفاع بیش از 100 متر که منظره‌ای عجیب و غریب را به وجود آورده است.
  10. چاه دستکند قنات: در استان خراسان جنوبی، قناتی با چاه‌های دستکند که قدمت آن به 2500 سال پیش می‌رسد.

نکات:

  • برای سفر به هر یک از این مکان‌ها، لازم است از قبل برنامه‌ریزی کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.
  • فصل مناسب برای سفر به هر مکان، به شرایط آب و هوایی آن منطقه بستگی دارد.
  • در سفر به طبیعت، مراقب محیط زیست باشید و از ریختن زباله خودداری کنید.

با سفر به این مکان‌های دیدنی عجیب و غریب، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از سفر به ایران داشته باشید و خاطرات فراموش‌نشدنی برای خود رقم بزنید.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا