سفر

دریاچه سقالکسار را بهتر بشناسیم

یکی از زیباترین دریاچه‌های شمال ایران

دریاچه سقالکسار را بهتر بشناسیم

دریاچه سقالکسار، که به عنوان یکی از زیباترین دریاچه‌های شمال ایران شناخته می‌شود، در 15 کیلومتری جنوب شهر رشت و در روستای سقالکسار واقع شده است. این دریاچه با چشم‌اندازهای بکر و آب زلال، هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. نام سقالکسار از دو واژه “سقال” به معنی لک‌لک و “کسار” به معنی لانه تشکیل شده است. گفته می‌شود که در گذشته لک‌لک‌های زیادی در این منطقه لانه‌گزینی می‌کردند.

مشخصات دریاچه سقالکسار :

مساحت: 15 هکتار
ارتفاع از سطح دریا: 64 متر
طول: 600 متر
عرض: 500 متر
عمق: 4 تا 7 متر

جاذبه‌های گردشگری دریاچه سقالکسار :

جاذبه‌های گردشگری دریاچه سقالکسار
جاذبه‌های گردشگری دریاچه سقالکسار
  • قایق‌سواری: قایق‌سواری در دریاچه سقالکسار یکی از محبوب‌ترین تفریحات گردشگران است. شما می‌توانید با قایق‌های پدالی یا موتوری در دریاچه گشت بزنید و از لذت تماشای منظره لذت ببرید.
  • ماهیگیری: دریاچه سقالکسار محل مناسبی برای ماهیگیری است. در این دریاچه انواع ماهیان کپور، سفید، سیم و اردک‌ماهی زندگی می‌کنند.
  • پیک‌نیک: اطراف دریاچه سقالکسار مکان‌های مناسبی برای پیک‌نیک وجود دارد. شما می‌توانید در این مکان‌ها بساط خود را پهن کنید و از صرف غذا در کنار طبیعت لذت ببرید.
  • پیاده‌روی: مسیرهای پیاده‌روی متعددی در اطراف دریاچه سقالکسار وجود دارد. شما می‌توانید در این مسیرها پیاده‌روی کنید و از لذت تنفس هوای پاک و تماشای طبیعت لذت ببرید.
  • پرنده‌نگری: دریاچه سقالکسار محل زندگی انواع پرندگان است. شما می‌توانید در این مکان پرندگانی مانند لک‌لک، مرغابی، غاز و پرندگان مهاجر را مشاهده کنید.

اقامت در سقالکسار و اطراف آن

اقامت در سقالکسار و اطراف آن
اقامت در سقالکسار و اطراف آن

سقالکسار روستایی ییلاقی و زیبا در استان گیلان است که در 25 کیلومتری جنوب رشت واقع شده است. این روستا به دلیل طبیعت بکر و سرسبز و همچنین آب و هوای خنک و مطبوع، مقصدی جذاب برای گردشگران است. در سقالکسار و اطراف آن، گزینه های اقامتی متنوعی برای سلیقه ها و بودجه های مختلف وجود دارد. از جمله این گزینه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل ها: در سقالکسار چند هتل وجود دارد که از جمله آنها می توان به هتل سقالکسار، هتل آپارتمان سقالکسار و هتل سنتی سقالکسار اشاره کرد.
  • خانه های بوم گردی: در سقالکسار و روستاهای اطراف آن، خانه های بوم گردی متعددی وجود دارد که می توانید در آنها اقامت کنید. این خانه ها معمولا دارای فضایی سنتی و دلنشین هستند و تجربه ای متفاوت از اقامت را به شما ارائه می دهند.
  • ویلاها و سوئیت ها: در سقالکسار و اطراف آن، ویلاها و سوئیت های متعددی برای اجاره وجود دارد. این ویلاها و سوئیت ها معمولا دارای امکانات رفاهی کاملی هستند و برای اقامت های خانوادگی و گروهی مناسب هستند.
  • کمپینگ: اگر به دنبال تجربه ای هیجان انگیز هستید، می توانید در یکی از کمپ های اطراف سقالکسار چادر بزنید.

امکانات رفاهی دریاچه سقالکسار :

در کنار دریاچه سقالکسار امکانات رفاهی مختلفی مانند رستوران، کافی‌شاپ، سوغاتی‌فروشی و سرویس بهداشتی وجود دارد.

بهترین زمان برای بازدید دریاچه سقالکسار :

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه سقالکسار، فصل بهار و تابستان است. در این فصل‌ها هوا خنک و دلپذیر است و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد.

مسیر دسترسی به دریاچه سقالکسار :

  • مسیر رشت: از میدان گاز رشت به سمت لاکان حرکت کنید. پس از 10 کیلومتر به انتهای جاده لاکان برسید. از آنجا وارد جاده فومن شوید و 4 کیلومتر رانندگی کنید تا به بقعه آقا سید شریف برسید. به سمت چپ بپیچید و وارد روستای سقالکسار شوید. مسیر را ادامه دهید تا به دریاچه سقالکسار برسید.
  • مسیر تهران: از طریق آزادراه تهران – کرج، کرج – قزوین و قزوین – رشت به سمت شهر رشت حرکت کنید. بعد از گذر از عوارضی رشت و پلیس راه، نرسیده به رشت در تقاطع روگذر به سمت فومن بروید. حدود 14 کیلومتر در جاده فومن رانندگی کنید تا به بقعه آقا سید شریف برسید. به سمت چپ بپیچید و وارد روستای سقالکسار شوید. مسیر را ادامه دهید تا به دریاچه سقالکسار برسید.

نکات سفر به دریاچه سقالکسار :

  • حتماً از لباس مناسب و کفش راحت استفاده کنید.
  • همراه خودتان کیسه زباله داشته باشید تا به حفظ پاکیزگی محیط زیست کمک کنید.
  • در فصل‌های شلوغ، ممکن است در پیدا کردن جای پارک مشکل داشته باشید.
  • مراقب کودکان خود باشید.

امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و از سفر به دریاچه سقالکسار لذت ببرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا