سفر

روستاهای زیبای ماسال

زیبایی های ماسال

معرفی روستاهای زیبای ماسال

در این مقاله سعی ما بر این است تا شما را با روستاهای زیبای ماسال آشنا کنیم تا راحت تر در سفر به ماسال مقاصد خودتان را انتخاب کید.

روستای ییلاقی سوئه چاله

روستای ییلاقی سوئه چاله
روستای ییلاقی سوئه چاله

روستایی که در روز های گرم تابستان مکانی خنک و رو به سرد دارد و برای اقامت مناسب می باشد. روستایی که در ۳۳ کیلومتری شهر ماسال در جاده ییلاقی ماسال به گیلوان واقع شده است و بخاطر تپه کوه کوچکی که انتهای روستا قرار دارد توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است.

روستای بیلگادول

روستای ییلاقی بکر در مسیر ماسال به گیسوان واقع شده است. مسیر رفت به این روستا صعب‌العبور است و جاده ای بسیار باریک دارد که روستاییان و کوچ نشینان این روستا معمولا از نیسان و اسب و قاطر برای بردن وسایل خود و رفت و آمدشان استفاده می‌کنند.
در این روستا چشمه های طبیعی و کلبه های چوبی وجود دارد و چشم انداز بسیار زیبایی دارد.

روستای مرکیه ماسال

روستای مرکیه ماسال
روستای مرکیه ماسال

روستایی زیبا و توریستی با استخر های طبیعی در دامنه کوه های ماسال واقع شده است. فاصله این روستا تا شهر ماسال حدود ۵ کیلومتر میباشد.
روستاییان این روستا شالیکار و دامپرور هستند. کلبه های چوبی برای اقامت مسافران در این روستا فراهم شده است. استخر های طبیعی این روستا جاذبه دیدنی آن محسوب می‌شوند. خانه های صد ساله قدیمی در این روستا توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.

روستای وشمه سرا

یکی از روستا های شهر ماسال در استان گیلان است. در ۴ کیلومتری شهر ماسال واقع شده است.
شغل مردمان این روستا دامپروری و کشاورزی (برنج، مرکبات ، سبزیجات ‌و.) میباشد. روستایی سر سبز با شالیزارهای وسیع و آب و هوایی مناسب میباشد. این روستا به دو قسمت وشمه سرای پایین و وشمه سرای بالا تقسیم شده است. این روستا ب دلیل موقعیت مکانی مناسب به جاهای دیدنی اطراف دسترسی راحتی دارد.

روستای تبر سرا

روستایی در استان گیلان شهرستان ماسال است که با شهر ماسال ۵ دقیقه فاصله دارد. دارای طبیعتی زیبا و دسترسی آسان به روستاهای اطراف مانند میرمحله و ییلاقات ترکیبی از شالیزارهای برنج و جنگل های سرسبز

روستای گنذر ماسال

روستای گنذر، واقع در شهرستان ماسال استان گیلان، یکی از زیباترین و بکرترین روستاهای ایران است که در دل جنگل های انبوه هیرکانی و در دامنه کوه های البرز قرار گرفته است. این روستا با طبیعت بکر و چشم اندازهای خیره کننده، آب و هوای مطبوع و مردمی خونگرم، مقصدی ایده آل برای طبیعت گردان و عاشقان آرامش است.

روستای گنذر از جنگل های انبوه،  رودخانه خروشان، آبشارهای خروشان، چشمه های جوشان، مزارع سرسبز، کوه های سر به فلک کشیده تشکیل شده است.

اقامت در روستای گنذر ماسال

در روستای گنذر اقامتگاه های بوم گردی متعددی وجود دارد که می توانید در آنها اقامت کنید و از طعم غذاهای محلی و مهمان نوازی مردم روستا لذت ببرید. در روستای گنذر اقامتگاهی در کنار رودخانه و جنگل وجود دارد که توسط مردی روستایی به نام محمدی اداره می شود شما می توانید برای رزرو اقامتگاه های زیبای آن با شماره 09111833879 و 09119865713 تماس بگیرید.

همچنین می توانید در روستای گنذر از کباب های محلی و تالشی خوشمزه ای در بره کبابی پژمان میل کنید.

بهترین زمان برای سفر به روستای گنذر

بهترین زمان برای سفر به روستای گنذر، فصل بهار و پاییز است. در این فصول هوا خنک و مطبوع است و می توانید از طبیعت بکر و سرسبز این منطقه لذت ببرید.

مسیر دسترسی به روستای گنذر

برای رسیدن به روستای گنذر می توانید از طریق جاده ی رشت به فومن به شهر ماسال بروید و سپس از آنجا با طی کردن مسافتی حدود 15 کیلومتر به روستای گنذر برسید.

روستای گنذر، بهشت گمشده ی گیلان، مقصدی ایده آل برای طبیعت گردان و عاشقان آرامش است. اگر به دنبال سفری به دور از هیاهوی شهر و در دل طبیعت بکر و سرسبز هستید، روستای گنذر را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید.

سوالات متداول

روستای سوئه چاله کجا واقع شده؟

33 کیلومتری شهر ماسال در جاده ییلاقی ماسال به گیلوان

روستای بیلگادول کجا واقع شده؟

در مسیر ماسال به گیسوان

روستای گنذر کجا واقع شده؟

در دل جنگل های هیرکانی و دامنه کوه های البرز

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا