سفر

بازدید از روستای سنگان در پاییز

این روستا از توابع بخش کن و کمی بالاتر از سولقان

روستای سنگان

روستای سنگان در استان تهران، در بخش کن، در حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه حصار در ارتفاع ۲۵۷۵ متری از سطح دریا قرار دارد. این روستا از توابع بخش کن و کمی بالاتر از سولقان است. سنگان یک جاذبه ی گردشگری زیبا در شهر تهران محسوب می شود.

روستای سنگان دارای آب و هوایی کوهستانی و خنک است و در فصل‌های بهار و تابستان، مکانی ییلاقی و خنک برای فرار از گرمای تهران به شمار می‌رود.

جاذبه های اصلی روستای سنگان

جاذبه های اصلی روستای سنگان
جاذبه های اصلی روستای سنگان
  • آبشار سنگان: این آبشار با ارتفاع حدود ۳۰ متر، بزرگ‌ترین آبشار استان تهران و جزو چند آبشار مرتفع ایران است. آبشار سنگان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت به اوج شکوه و زیبایی می‌رسد. در زمستان نیز آبشار سنگان با یخ زدن جلوه‌ای بسیار بدیع و زیبا به خود می‌گیرد.
  • رودخانه سنگان: رودخانه‌ای خروشان که از میان تنگه عبور می‌کند، طراوت و شادابی خاصی به این منطقه می‌بخشد.
  • غار یخ‌مراد: این غار در دامنه کوه‌های البرز و در نزدیکی روستای سنگان قرار دارد. غار یخ‌مراد یکی از طولانی‌ترین غارهای یخی ایران است و قندیل‌های یخی زیبایی در آن وجود دارد.
  • امامزاده ها: در روستای سنگان سه امامزاده به نام‌های امامزاده هاشم، امامزاده عبدالله و امامزاده جعفر وجود دارد که مورد احترام اهالی روستا هستند.
  • طبیعت بکر و سرسبز: روستای سنگان در میان کوه‌ها و جنگل‌ها قرار گرفته و از طبیعت بسیار بکر و زیبایی برخوردار است. در این روستا می‌توان از پیاده‌روی در طبیعت، کوهنوردی، چادر زدن و گشت و گذار در میان درختان و گل‌ها لذت برد.

روستای سنگان به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، مقصد مناسبی برای گردشگران در تمام فصول سال است.

مسیر دسترسی به روستای سنگان

مسیر دسترسی به روستای سنگان
مسیر دسترسی به روستای سنگان

فاصله تهران تا روستای سنگان حدود ۲۰ کیلومتر است. برای رسیدن به این روستا از طریق جاده کوهسار، شاهراه رسیدن به روستای سنگان، می‌توانید با ماشین شخصی، تاکسی یا اتوبوس در حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه به این روستای زیبا برسید.

مسیر دسترسی با ماشین شخصی

از میدان دهکده المپیک به سمت شرق حرکت کنید و از آنجا به بزرگ‌راه همت بروید. بعد از میدان دوم شهران، راه خود را به سمت کوهسار کج کنید. حالا که از تهران و کرج به کوهسار رسیدید، به سمت روستای سولقان برانید.
جاده را به سمت امامزاده داوود ادامه بدهید تا بعد از ۱۰ کیلومتر به یک سه‌راهی برسید. در این قسمت تابلویی جهت سنگان را به شما نشان می‌دهد. با ادامه راه، به سنگان پایین و از آن به سنگان بالا می‌رسید.

مسیر دسترسی با تاکسی:

می‌توانید از میدان‌ها آزادی، ونک، تجریش یا انقلاب تاکسی مستقیم به روستای سنگان بگیرید.
کرایه تاکسی از تهران تا سنگان حدود ۱۰۰ هزار تومان است.

مسیر دسترسی با اتوبوس

از میدان آزادی اتوبوس‌های خط تجریش – بومهن را سوار شوید. از بومهن با تاکسی یا اتوبوس‌های محلی به سمت روستای سنگان بروید.
کرایه اتوبوس از تهران تا بومهن حدود ۵ هزار تومان و کرایه تاکسی یا اتوبوس از بومهن تا سنگان حدود ۲۰ هزار تومان است.

نکات سفر به روستاس سنگان

  • برای بازدید از آبشار سنگان و غار یخ‌مراد باید کفش و لباس مناسب کوهنوردی به همراه داشته باشید.
  • در طول مسیر، هیچ گونه امکانات رفاهی مانند فروشگاه یا رستوران وجود ندارد، بنابراین باید آب و غذا به مقدار کافی همراه داشته باشید.
  • به خاطر داشته باشید که زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنید و محیط زیست این منطقه بکر و تمیز را حفظ کنید.

سوالات متداول

روستای سنگان کجاست؟

روستای سنگان در استان تهران، در بخش کن، در حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه حصار در ارتفاع ۲۵۷۵ متری از سطح دریا قرار دارد.

چرا به روستای سنگان در پاییز سفر کنیم؟

روستای سنگان در پاییز به دلیل داشتن آب و هوای خنک و دلپذیر، طبیعت رنگارنگ و خلوت‌تر بودن، بهترین زمان برای سفر به این روستای ییلاقی است.

آیا سفر به روستای سنگان در پاییز ارزش دارد؟

بله، سفر به روستای سنگان در پاییز تجربه‌ای منحصر به فرد و لذت‌بخش است. اگر به دنبال مکانی برای فرار از شلوغی شهر و لذت بردن از طبیعت بکر و خنک هستید، روستای سنگان در پاییز انتخابی ایده‌آل است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا