آشپزی و غذا ها

غذاهای معروف شهر اصفهان

غذاهای اصفهان زیبا

غذاهای معروف شهر اصفهان

شهر اصفهان به دلیل جاذبه های تاریخی و فرهنگی بسیاری که دارد برای عموم مردم بسیار جذاب است و اکثر افراد سفر به اصفهان نصف جهان را برای مقصد خود انتخاب می کنند، اما غذاهای خوشمزه ی اصفهان هم به همان اندازه معروف است. در اینجا برخی از غذاهای معروف شهر اصفهان که باید امتحان کنید آورده شده است:

بریانی شهر اصفهان

بریانی شهر اصفهان
بریانی شهر اصفهان

بریانی یک غذای گوشتی است که با گوشت گوسفند، برنج، زعفران و ادویه جات تهیه می شود. معمولاً با نان، ماست و دوغ سرو می شود.

معروف ترین بریانی اصفهان، بریانی حاج محمود شفاعت است. این بریانی یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین بریانی های اصفهان است که از سال 1284 فعالیت می‌کند. بریانی آنها با گوشت گوسفند لطیف، ادویه‌های خوش‌طعم و نان ترد تهیه می‌شود.

تاس کباب اصفهانی

تاس کباب اصفهانی
تاس کباب اصفهانی

تاس کباب یک خورش گوشتی است که با گوشت، سیب زمینی، هویج و پیاز تهیه می شود. معمولاً با پلو و سالاد سرو می شود.

طبق گفته ی بازدیدکنندگان، بهترین تاس کباب اصفهانی در رستوران اطلس سرو می شود. این رستوران یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین رستوران‌های اصفهان است که از سال 1336 فعالیت می‌کند. تاس کباب آنها با گوشت بره با کیفیت، میوه به، زعفران و ادویه‌های خوش‌طعم تهیه می‌شود.

کوفته شوید باقلا اصفهانی

کوفته شوید باقلا اصفهانی
کوفته شوید باقلا اصفهانی

کوفته شوید باقلا کوفته هایی هستند که با گوشت چرخ کرده، شوید، باقلا، نخود و ادویه جات تهیه می شوند. معمولاً با سس گوجه فرنگی سرو می شود.

کباب زردک اصفهان

کباب زردک نوعی کباب است که با گوشت گوسفند، هویج و زعفران تهیه می شود. معمولاً با نان، ماست و دوغ سرو می شود.

شله بریان زیره اصفهان

شله بریان زیره یک نوع آش است که با گوشت گوسفند، گندم، برنج و ادویه جات تهیه می شود. معمولاً به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو می شود.

خورش ماست اصفهانی

خورش ماست اصفهانی
خورش ماست اصفهانی

خورش ماست یک خورش است که با گوشت گوسفند، ماست، بادمجان و ادویه جات تهیه می شود. معمولاً با پلو و سالاد سرو می شود.

تعیین بهترین خورش ماست در اصفهان کار دشواری است، چرا که این شهر به داشتن رستوران‌های متعدد با ارائه این غذای سنتی و لذیذ مشهور است. با این حال، تعدادی از رستوران‌ها به طور مداوم در بین اهالی و گردشگران محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. رستوران تاج الملوک در اصفهان، این رستوران که در دو شعبه در خیابان شیخ صدوق و خیابان عبدالرزاق واقع شده است، به طور خاص به ارائه خورش ماست در طعم‌های مختلف با گوشت و مرغ و همچنین به صورت عسلی و شکری شهرت دارد. کیفیت و طعم بی‌نظیر خورش ماست تاج الملوک، به همراه بسته‌بندی‌های شیک و حرفه‌ای، این رستوران را به انتخابی محبوب برای خرید و سرو این غذا تبدیل کرده است.

آش شوربای سبزی اصفهان

آش شوربای سبزی نوعی آش است که با سبزیجات، حبوبات و ادویه جات تهیه می شود. معمولاً به عنوان پیش غذا یا میان وعده سرو می شود

ماش و قمری

ماش و قمری یک غذای گیاهی است که با ماش، عدس و برنج تهیه می شود. معمولاً با نان، ماست و دوغ سرو می شود.

اینها تنها تعدادی از غذاهای خوشمزه ای هستند که می توانید در سفر به اصفهان پیدا کنید. با این همه غذاهای لذیذ برای انتخاب، مطمئناً چیزی را پیدا خواهید کرد که دوست داشته باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا