سفر

روستای طاسکوه ماسال

یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی ایران

طاسکوه کجاست ؟

طاسکوه یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی ایران، در دامنه کوه های سرسبز البرز و در نزدیکی شهر ماسال در استان گیلان واقع شده است. طاسکوه به دلیل طبیعت بکر و دست‌نخورده، آب و هوای خنک و دل‌انگیز و چشم‌اندازهای بی‌نظیر یکی از پرگردش ترین مناطق را در سفر به ماسال برای خود در برگرفته است.

طاسکوه در محاصره‌ی جنگل‌های انبوه و سرسبز قرار گرفته و از آب و هوایی خنک و مطبوع در تمام فصول سال بهره می‌برد. طبیعت بکر و چشم‌اندازهای دل‌انگیز این روستا، طاسکوه را به مقصدی ایده‌آل برای طبیعت‌گردی و تفریح تبدیل کرده است.

جاذبه های گردشگری روستای طاسکوه

  • طبیعت بکر و سرسبز : طاسکوه در میان جنگل‌های انبوه و دشت‌های وسیع و سرسبز قرار گرفته است. تماشای گل‌های شقایق در خرداد ماه و گل‌های زردرنگ در اردیبهشت ماه، طراوت خاصی به این منطقه می‌بخشد. این روستای یکی از بکرترین و سرسبزترین مناطق گردشگری ماسال است که مسافران زیادی را مجذوب خودش کرده است.
  • رودخانه ماسال:این رودخانه از میان روستای طاسکوه عبور می‌کند و منظره‌ای تماشایی را خلق می‌کند.
  • کلبه ها و اقامتگاه های چوبی زیبا : این روستا دارای اقامتگاه های قراوانی است که خیال مسافران را برای اقامتی دلچسب راحت می کند.

بهترین زمان سفر به روستای طاسکوه

بهترین زمان سفر به روستای طاسکوه
بهترین زمان سفر به روستای طاسکوه

بهترین زمان سفر به روستای طاسکوه بهار و تابستان است، زمانی که هوا خنک و دلپذیر و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد. در پاییز نیز می‌توان از زیبایی‌های رنگارنگ این منطقه لذت برد. زمستان های طاسکوه سرد است اما همچنان جذابیت خودش را دارد و دوستداران خودش را می طلبد.

مسیر دسترسی به روستای طاسکوه ماسال :

برای رفتن به این روستای بکر و زیبا از داخل شهر ماسال به سمت جاده ییلاقات سفر کنید. پس از طی مسیر و گذشت از یک سری روستاها در سمت راست خودتان تابلوی طاسکوه را می بینید که دارای سربالایی کمی است. پس از طی مسیر کوتاهی به این روستای زیبا و جذاب خواهید رسید.

اقامت در روستای طاسکوه

در روستای طاسکوه انواع مختلفی از اقامتگاه‌ها، از جمله هتل‌ها، اجاره ویلا در طاسکوه، خانه های روستایی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، وجود دارد. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، اقامتگاه مناسب را انتخاب کنید. این اقامتگاه ها در سایت های گردشگری به فراوانی یافت می شود و حتئ در زمان سفر در ورودی شهر افرادی برای راهنمایی و دادن اقامتگاه ذلخواه شما حضور دارند.

نکات سفر به روستای طاسکوه:

  • به دلیل ارتفاع زیاد طاسکوه، حتماً لباس گرم و مناسب با خود به همراه داشته باشید.
  • در فصل‌های شلوغی سال، رزرو اقامتگاه از قبل ضروری است.
  • اگر قصد کوهنوردی دارید، حتماً با یک راهنمای مجرب همراه شوید.
  • از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنید و به حفظ محیط زیست این منطقه زیبا کمک کنید.
  • در این سفر پول نقد نیز به همراه خود داشته باشید، برخی مناطق فاقد کارتخوان و آنتن دهی می باشند.

امیدوارم از سفر به روستای طاسکوه و لذت بردن از زیبایی‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید!

سوالات متداول روستای طاسکوه

طاسکوه کجاست؟

روستای طاسکوه در دامنه کوه ها و در اطراف شهر ماسال در استان گیلان واقع شده است.

چگونه به روستای طاسکوه برویم؟

برای رفتن به روستای طاسکوه، از شهر ماسال به سمت جاده ییلاقات حرکت کنید. پس از طی مسیر و گذشت از چند روستا، تابلوی طاسکوه را خواهید دید. پس از طی مسیر کوتاهی به این روستای زیبا خواهید رسید.

بهترین زمان سفر به روستای طاسکوه چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به روستای طاسکوه بهار و تابستان است، زمانی که هوا خنک و دلپذیر و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد. در پاییز نیز می‌توان از زیبایی‌های رنگارنگ این منطقه لذت برد. زمستان‌های طاسکوه سرد است اما همچنان جذابیت خودش را دارد.

در روستای طاسکوه چه جاذبه هایی وجود دارد؟

طبیعت بکر و سرسبز
ییلاقات ماسال
رودخانه ماسال
کلبه ها و اقامتگاه های چوبی زیبا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا