سفر

آرامگاه بوعلی سینا کجاست ؟

یادبود شیخ الرئیس در قلب همدان

آرامگاه بوعلی سینا

آرامگاه بوعلی سینا، بنای یادبود ابوعلی سینا، فیلسوف، دانشمند و پزشک نامدار ایرانی، در میدان بوعلی سینا در مرکز شهر همدان واقع شده است. این آرامگاه که از جمله جاذبه های گردشگری و نماد در سفر به شهر همدان محسوب می شود، هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است.

تاریخچه زندگی پرفراز و نشیب ابوعلی سینا

ابوعلی حسین بن عبدالله بن حسن بن علی بن سینا، مشهور به ابوعلی سینا، ابن سینا، پورسینا و شیخ الرئیس (زادهٔ بخارا در حدود سال ۹۸۰ میلادی – درگذشته در همدان در سال ۱۰۳۷ میلادی) دانشمند، پزشک، فیلسوف و همه‌چیزدان ایرانی بود. او از مشهورترین و تأثیرگذارترین فیلسوفان و دانشمندان ایران‌زمین و جهان است که به ویژه به دلیل آثارش در زمینهٔ فلسفه و پزشکی اهمیت دارد.

ابن سینا در سال 1037 میلادی در 57 سالگی در همدان درگذشت.

آرامگاه او در شهر همدان قرار دارد و هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است. ابن سینا یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان تاریخ بشر است.
او در زمینه های مختلف علوم از جمله فلسفه، طب، ریاضیات، نجوم و موسیقی آثاری ماندگار از خود به جای گذاشته است.

آثار ابن سینا به زبان های مختلف ترجمه شده و برای قرن‌ها در دانشگاه‌های سراسر جهان تدریس می‌شده است. او به عنوان پدر طب مدرن شناخته می‌شود و کتاب القانون فی الطب او تا قرن‌ها به عنوان مرجع اصلی در آموزش پزشکی در اروپا مورد استفاده قرار می‌گرفته است. ابن سینا همچنین در زمینه فلسفه نیز از جمله پیشگامان مکتب مشایی در جهان اسلام بود.

ابن سینا نه تنها در ایران و جهان اسلام، بلکه در سراسر جهان به عنوان یکی از بزرگترین دانشمندان و متفکران تاریخ شناخته می‌شود.

آرامگاه بوعلی سینا

آرامگاه بوعلی سینا
آرامگاه بوعلی سینا

معماری آرامگاه بوعلی سینا با الهام از معماری سنتی ایرانی، به ویژه دوره هخامنشی، ساخته شده است. در ساخت این بنا از مصالحی چون سنگ مرمر، کاشی و آجر استفاده شده است.

نمای بیرونی آرامگاه با ستون های بلند و گنبدی کوچک، جلوه ای باشکوه و ابهت خاصی به بنا بخشیده است. در داخل آرامگاه، تالاری وجود دارد که در آن قبر بوعلی سینا و ابوسعید دخدوک، از دوستان وی، قرار دارد. همچنین در این تالار، موزه ای برای نمایش آثار مربوط به بوعلی سینا و علم طب برپا شده است.

جاذبه های اطراف آرامگاه بوعلی سینا :

  • میدان بوعلی سینا : این میدان که در مجاورت آرامگاه قرار دارد، یکی از مهمترین میدان های شهر همدان است و از جمله مکان های دیدنی و پرتردد این شهر به شمار می رود.
  • باغ نظری: این باغ که در همسایگی آرامگاه واقع شده است، از جمله باغ های تاریخی شهر همدان است و قدمت آن به دوره صفویه می رسد.
  • موزه همدان: این موزه که در نزدیکی آرامگاه قرار دارد، محل نگهداری اشیاء و آثار باستانی مربوط به دوره های مختلف تاریخی ایران است.
    اطلاعات بازدید:

بازدید از آرامگاه بوعلی سینا

ساعات بازدید آرامگاه: همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر

قیمت بلیط آرامگاه بوعلی سینا در همدان : 3000 تومان (برای اتباع ایرانی) و 10000 تومان (برای اتباع خارجی)

آدرس آرامگاه بوعلی سینا : استان همدان، شهر همدان، میدان بوعلی سینا

سوالات متدوال آرامگاه بوعلی سینا

آرامگاه بوعلی سینا کجاست؟

آرامگاه بوعلی سینا در میدان بوعلی سینا در مرکز شهر همدان واقع شده است.

ابوعلی سینا کیست؟

ابوعلی سینا، فیلسوف، دانشمند و پزشک نامدار ایرانی، در بخارا متولد شد و در همدان درگذشت. او به دلیل آثارش در زمینه فلسفه و پزشکی مشهور است و از مشهورترین و تأثیرگذارترین فیلسوفان و دانشمندان ایران‌زمین و جهان به شمار می‌رود.

چه زمانی می توان از آرامگاه بوعلی سینا بازدید کرد؟

آرامگاه بوعلی سینا همه روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است.

هزینه بازدید از آرامگاه بوعلی سینا چقدر است؟

قیمت بلیط آرامگاه بوعلی سینا برای اتباع ایرانی 3000 تومان و برای اتباع خارجی 10000 تومان است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا