کمپ و شکار

5 مکان مناسب کمپینگ اطراف تهران !

کمپینگ در اطراف تهران : گشتی در طبیعت بکر

5 مکان مناسب کمپینگ اطراف تهران !

تهران، پایتخت پرهیاهو و شلوغ ایران، گاه آنقدر غرق در دود و ترافیک می‌شود که دل هر انسانی را برای کمی آرامش و طبیعت بکر تنگ می‌کند. چه چیزی بهتر از یک سفر کوتاه و کمپینگ در دل طبیعت برای تجدید قوا و رها شدن از روزمرگی؟

در این مقاله، قصد داریم به معرفی تعدادی مکان‌ مناسب کمپینگ اطراف تهران بپردازیم تا آخر هفته‌ای خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی را برای شما رقم بزنیم.

1. دشت لار (مکان‌ مناسب کمپینگ اطراف تهران):

دشت لار (مکان مناسب کمپینگ اطراف تهران)
دشت لار (مکان مناسب کمپینگ اطراف تهران)

دشتی وسیع و سرسبز در نزدیکی دماوند که با چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و آب و هوای خنک، مکانی ایده‌آل برای کمپینگ در فصل بهار و تابستان است. دشت لار به دلیل وجود شقایق‌های وحشی در فصل بهار، به دشت شقایق نیز معروف است.

2. روستای رندان:

روستای رندان (مکان‌ مناسب کمپینگ اطراف تهران)
روستای رندان (مکان‌ مناسب کمپینگ اطراف تهران)

روستای رندان، روستایی ییلاقی در نزدیکی شمشک با طبیعتی بکر و چشم‌اندازهای کوهستانی که برای تجربه کمپینگ در ارتفاعات و خنکای کوهستان مناسب است.

3. دره تماشایی اوشان فشم:

دره تماشایی اوشان فشم
دره تماشایی اوشان فشم

دره فشم دره‌ای سرسبز و پرآب در شمال تهران که به دلیل وجود رودخانه، درختان بلند و آبشارهای متعدد، مکانی خنک و دل‌انگیز برای کمپینگ در فصل‌های گرم سال است.

4. دریاچه شورمست:

دریاچه شورمست
دریاچه شورمست

دریاچه شورمست دریاچه ای زیبا در نزدیکی فیروزکوه که با آب شور و خاصیت درمانی، مکانی منحصر به فرد برای کمپینگ و تجربه طبیعتی متفاوت است.

5. تنگه واشی:

تنگه واشی
تنگه واشی

تنگه واشی، تنگه‌ای دیدنی در نزدیکی فیروزکوه با صخره‌های بلند و مسیرهای پیاده‌روی که برای کمپینگ و طبیعت‌گردی و صخره‌نوردی مناسب است.

علاوه بر مکان‌های ذکر شده، تعدادی دیگر مکان‌ مناسب کمپینگ اطراف تهران عبارتند از:

  • روستای امامه :

روستای امامه، نگینی در دل البرز، در ۲۰ کیلومتری شمال شرق تهران و در جاده فشم واقع شده است. سفر به روستای امامه، روستای ییلاقی با آب و هوای خنک و دل‌انگیز، طبیعتی بکر و سرسبز و چشم‌اندازهای کوهستانی، مکانی ایده‌آل برای گذراندن آخر هفته‌ای خاطره‌انگیز و رهایی از هیاهوی شهر است.

  • آبشار کمرد :

آبشار کمرد در روستای کمرد، در نزدیکی شهر پردیس و در ۲۰ کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. این آبشار با ارتفاع تقریبی ۲۰ متر و غار معروف چهل دختر در دل صخره‌اش، یکی از جاذبه‌های طبیعی دیدنی در اطراف تهران به شمار می‌آید.

  • دشت هویج :

دشت هویج، که به نام دشت گُرچال نیز شناخته می‌شود، در ارتفاع 2400 متری از سطح دریا و در بالای روستای افجه در نزدیکی لواسان واقع شده است. این دشت با وسعت تقریبی 50 هکتار، به دلیل چشم‌اندازهای زیبا، آب و هوای خنک و دل‌انگیز و دسترسی آسان، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری برای کمپینگ و طبیعت‌گردی در نزدیکی تهران تبدیل شده است

  • روستای آهار :

روستای آهار، یکی از زیباترین و سرسبزترین روستاهای اطراف تهران، در منطقه رودبار قصران واقع شده است. این روستا با فاصله حدود 23 کیلومتری از شمال غرب گلندوک، در دامنه‌های البرز و در میان دو تنگه قرار گرفته که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

  • جنگل فین : در 6 کیلومتری چالوس، بین چالوس و مرزن آباد بعد از پلیس راه چالوس
  • دریاچه تار و هویر : در دامنه کوه دماوند، دو نگین فیروزه‌ای به نام دریاچه تار و هویر خودنمایی می‌کنند. این دو دریاچه در فاصله 30 کیلومتری شهر دماوند و در نزدیکی روستای هویر واقع شده‌اند. برای اطلاعات کامل از این دریاچه و سفر به آن به صفحه دریاچه تار و هویر در کجاست مراجعه کنید.

برای انتخاب مکان مناسب کمپینگ اطراف تهران ، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  • فاصله از تهران: اگر به دنبال سفری کوتاه هستید، مکان‌هایی را انتخاب کنید که به تهران نزدیک‌تر هستند.
  • نوع طبیعت: اگر به دنبال طبیعتی بکر و دست نخورده هستید، دشت‌ها و کوهستان‌ها را انتخاب کنید. اگر به دنبال تفریحات آبی هستید، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها را انتخاب کنید.
  • امکانات: اگر به دنبال امکاناتی مانند سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی هستید، مکان‌هایی را انتخاب کنید که این امکانات را دارند.
  • فصل سفر: در فصل‌های گرم سال، مکان‌هایی را انتخاب کنید که خنک‌تر هستند. در فصل‌های سرد سال، مکان‌هایی را انتخاب کنید که گرم‌تر هستند.

نکاتی برای کمپینگ اطراف تهران:

  1. قبل از سفر، از وضعیت آب و هوا و شرایط جاده‌ها مطلع شوید.
  2. لوازم و تجهیزات مناسب کمپینگ را به همراه داشته باشید.
  3. به اصول حفظ محیط زیست احترام بگذارید و از رها کردن زباله در طبیعت خودداری کنید.
  4. در مکان‌های امن و مناسب چادر بزنید.
  5. از روشن کردن آتش در مکان‌های نامناسب خودداری کنید.
  6. به حریم خصوصی افراد محلی احترام بگذارید.

با کمی جستجو و برنامه‌ریزی، می‌توانید بهترین مکان را برای کمپینگ اطراف تهران پیدا کنید و از سفری خاطره‌انگیز در طبیعت لذت ببرید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا