سفر

سفر به روستای حلیمه جان گیلان

روستای عروس

سفر به روستای حلیمه جان

روستای حلیمه جان، که به نام “روستای عروس” نیز شناخته می‌شود، در استان گیلان، در نزدیکی شهر توتکابن واقع شده است. این روستا به خاطر دریاچه حلیمه جان (دریاچه عروس) که در نزدیکی آن قرار دارد، مشهور است.

این روستا که زیرمجموعه رحمت‌آباد محسوب می‌شود، میزبان دریاچه ای نسبتاً کوچک در میان جنگل سرسبز خود است که همچون نگینی در دل طبیعت، زیستگاه گونه‌های جانوری متنوعی از جمله ماهی سفید، قورباغه و لاک‌پشت است.

مردم روستای حلیمه جان، مانند سایر مردم گیلان، به مهمان‌نوازی، خونگرمی و صمیمیت معروف هستند. آنها به فرهنگ و سنت‌های خود بسیار پایبند هستند و همیشه از گردشگران با آغوش باز استقبال می‌کنند. آنها در اعیاد و جشن‌ها لباس‌های سنتی گیلانی می‌پوشند و غذاهای محلی مانند قلیه ماهی، باقلا قاتوق و میرزاقاسمی طبخ می‌کنند.

شغل اصلی مردم روستای حلیمه جان کشاورزی، دامداری و باغداری است. برنج، چای، زیتون و نوغان‌داری از مهم‌ترین محصولات کشاورزی این روستا هستند.

زبان مردم روستای حلیمه جان گیلکی است. البته بسیاری از آنها به زبان فارسی نیز مسلط هستند. مردم روستای حلیمه جان به حفظ محیط زیست اهمیت زیادی می‌دهند. آنها از ریختن زباله در طبیعت خودداری می‌کنند و سعی می‌کنند از منابع طبیعی به طور پایدار استفاده کنند.

جاذبه های گردشگری روستای حلیمه جان :

جاذبه های گردشگری روستای حلیمه جان
جاذبه های گردشگری روستای حلیمه جان
  • دریاچه حلیمه جان :این دریاچه که به “دریاچه عروس” نیز معروف است، یکی از زیباترین دریاچه های ایران است. این دریاچه در میان کوه ها و جنگل ها قرار گرفته و منظره ای بسیار دیدنی دارد. گردشگران می توانند در این دریاچه قایق سواری، ماهیگیری و یا پیاده‌روی در کنار دریاچه لذت ببرند.
  • روستای حلیمه جان: این روستا خود به تنهایی جاذبه گردشگری است. مردم روستا بسیار مهمان نواز هستند و از گردشگران با آغوش باز استقبال می کنند. در این روستا می توانید از دیدن خانه های روستایی، شالیزارها و باغ های چای لذت ببرید.
  • جنگل های اطراف: در اطراف روستای حلیمه جان جنگل های بسیار زیبایی وجود دارد. گردشگران می توانند در این جنگل ها پیاده‌روی، کوهنوردی و یا دوچرخه سواری کنند.

بهترین زمان سفر به حلیمه جان :

بهترین زمان سفر به حلیمه جان
بهترین زمان سفر به حلیمه جان

آب و هوای روستای حلیمه جان، معتدل و مرطوب است.

زمستان‌های این روستا سرد و پربارش است. بارش برف در این فصل به خصوص در ارتفاعات رایج است.

تابستان‌های حلیمه جان گرم و شرجی است. البته نسیم خنک دریاچه در این فصل، تا حدی از گرمای هوا می‌کاهد.

بهترین زمان سفر به روستای حلیمه جان از اوایل اردیبهشت تا اواخر تابستان است. البته پاییز این روستا نیز بسیار زیبا است. در زمستان به دلیل بارش برف و باران و لغزنده بودن جاده ها، سفر به این روستا توصیه نمی شود.

اقامت در حلیمه جان

روستای حلیمه جان، با طبیعت بکر و چشم اندازهای دلنشین، گزینه ای ایده آل برای اقامت در دل گیلان و گذراندن اوقات فراغت در کنار طبیعت است. در این روستا، انواع مختلفی از اقامتگاه‌ها از جمله هتل، ویلا، سوئیت و خانه‌های بوم‌گردی وجود دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، یکی از آنها را انتخاب کنید.

در حال حاضر در روستای حلیمه جان هتل وجود ندارد. یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های اقامت در حلیمه جان، اجاره ویلا است. ویلاهای این روستا در انواع مختلفی از جمله ویلاهای جنگلی، ویلاهای کوهستانی و ویلاهای روستایی با امکانات مختلف از جمله استخر، جکوزی، شومینه و … موجود هستند.

اگر می‌خواهید تجربه زندگی در خانه‌های سنتی گیلانی را داشته باشید، می‌توانید در خانه‌های بوم‌گردی حلیمه جان اقامت کنید. این خانه‌ها معمولا از مصالح طبیعی مانند چوب و کاهگل ساخته شده‌اند و دارای فضایی گرم و صمیمی هستند.

مسیر دسترسی به حلیمه جان :

برای رفتن به روستای حلیمه جان از تهران، بهترین مسیر آزادراه قزوین – رشت است. در این آزادراه به سمت منجیل و رودبار بروید تا به توتکابن برسید. بعد از آن تابلوی روستای حلیمه جان را خواهید دید و باید وارد خروجی آن شوید.

نکات سفر به حلیمه جان :

  • قبل از سفر به این روستا، حتما وضعیت آب و هوا را چک کنید.
  • لباس مناسب فصل را به همراه داشته باشید.
  • اگر قصد دارید در دریاچه قایق سواری کنید، حتما جلیقه نجات بپوشید.
  • در این روستا امکانات رفاهی محدودی وجود دارد، پس بهتر است قبل از سفر، مایحتاج خود را تهیه کنید.
  • به حفظ محیط زیست احترام بگذارید و از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنید.

سوالات متداول روستای حلیمه جان :

روستای حلیمه جان کجاست؟

روستای حلیمه جان در استان گیلان، در نزدیکی شهر توتکابن واقع شده است.

چرا به این روستا عروس می‌گویند؟

نام “عروس” به دلیل وجود دریاچه حلیمه جان در نزدیکی این روستا است که زیبایی منحصر به فردی دارد و به نگینی در دل طبیعت شبیه است.

بهترین زمان سفر به حلیمه جان چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به روستای حلیمه جان از اوایل اردیبهشت تا اواخر تابستان است. پاییز این روستا نیز زیبا است، اما به دلیل بارش برف و باران و لغزنده بودن جاده‌ها، سفر به این روستا در زمستان توصیه نمی‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا